Veelgestelde vragen over Personenalamering
- Waar biedt TMZ personenalarmering? TMZ biedt personenalarmering in haar gehele werkgebied. Dit zijn de gemeenten Almelo, Borne, Enschede, Hengelo, Tubbergen en Twenterand.
- Voor wie is personenalarmering bedoeld? Een personenalarm biedt voornamelijk geruststelling voor mensen die: een valrisico hebben, net uit het ziekenhuis komen, langdurig ziek zijn of minder mobiel zijn. TMZ biedt personenalarmering met professionele zorgopvolging, u bent dan voor deze opvolging in zorg bij TMZ.
- Hoe kan ik een personenalarm aanvragen? Voordat u personenalarmering aanvraagt, vragen wij u eerst contact op te nemen met het TMZ wijkteam bij u in de buurt. Dat doet u door te bellen naar: 0900 - 2453 453. Daarna kunt u de personenalarmering aanvragen bij Alerta.
- Wat zijn de kosten van een personenalarm? Voor personenalarmering betaalt u een vast bedrag per maand, inclusief service en onderhoud van de apparatuur. Daarnaast betaalt u eenmalige aansluitkosten voor het installeren van de alarmeringsapparatuur in uw woning. De apparatuur kan op iedere soort telefoonlijn worden aangesloten (bijvoorbeeld analoog, digitaal, glasvezel of ISDN). U betaalt tevens een vast bedrag per maand voor de digitale sleutelkuis aan uw woning.
- Zijn er aanpassingen aan mijn woning nodig? Om u snel en veilig goede zorg te kunnen leveren is het van belang dat onze zorgmedewerkers toegang hebben tot uw woning. Daarom werken wij met de meest veilige digitale sleutelkluis, deze wordt bevestigd bij uw voordeur.
Veelgestelde vragen over Thuiszorg
- Waar biedt TMZ thuiszorg? TMZ biedt thuiszorg in bijna heel Twente.
- Moet ik betalen voor thuiszorg? Om in aanmerking te komen voor wijkverpleging heeft u een indicatie nodig. Op basis van uw zorgbehoefte wordt bepaald welke indicatie passend is en wordt er gekeken onder welke wet dit valt. Indien de zorg die u ontvangt onder de Zorgverzekeringswet (Zvw) valt, dan betaalt u geen eigen bijdrage. Indien de zorg die u ontvangt onder de Wet langdurige zorg (Wlz) valt, dan betaalt u een eigen bijdrage aan Centraal Administratiekantoor (CAK). De overheid heeft dit bepaald. De hoogte van de eigen bijdrage is afhankelijk van verschillende factoren. Onze zorgbemiddelaars kunnen u hier meer over vertellen.
- Hoe kan ik mij aanmelden voor thuiszorg van TMZ? Neem hiervoor contact op met één van onze zorgbemiddelaars via 0900 - 2 453 453.
Veelgestelde vragen over Dagbehandeling
- Wanneer kan ik de dagbehandeling van TMZ bezoeken? U kunt van maandag tot en met vrijdag de dagbehandeling van TMZ bezoeken. Afhankelijk van uw situatie en indicatie kunt u kiezen op welke dag of welke dagen u wilt komen.
- Hoe kan ik me aanmelden voor dagbehandeling? Dagbehandeling valt sinds 1 januari 2021 onder de Geneeskundige Zorg Specifieke Patiëntengroepen (GZSP). Als u de dagbehandeling van TMZ wilt bezoeken, dan heeft u een verwijsbrief nodig van uw eigen huisarts. De deelname aan dagbehandeling wordt vergoed door uw eigen zorgverzekeraar vanuit de basisverzekering, waarbij u aanspraak maakt op het jaarlijks eigen risico. Het is mogelijk om bij uw zorgverzekeraar een machtiging voor vervoer naar/van de dagbehandeling aan te vragen, hiervoor geldt een jaarlijkse eigen bijdrage. Wilt u meer weten over de dagbehandeling, neem dan contact op met de zorgbemiddeling van TMZ. Als u over een Wlz-indicatie beschikt, heeft u ook de mogelijkheid om onze dagbehandeling te bezoeken. Onze zorgbemiddeling vertelt u graag meer.
- Kan ik de dagbehandeling bezoeken als ik beschik over een WLZ-indicatie? Ja, als u over een Wlz-indicatie beschikt heeft u ook de mogelijkheid om onze dagbehandeling te bezoeken. Onze zorgbemiddelaars vertellen u graag meer.
- Hoe is het vervoer geregeld? Vraag onze zorgbemiddeling naar de mogelijkheden met betrekking tot het vervoer (halen en brengen) naar de dagbehandeling van TMZ.
Veelgestelde vragen over Tijdelijk verblijf
- Zijn er kosten verbonden aan tijdelijk verblijf? Met vragen over kosten, eigen bijdrage en eigen risico kunt u terecht bij de zorgbemiddelaar.
- Kan ik persoonlijke spullen meenemen als ik gebruik maak van tijdelijk verblijf? Ja, de kamers zijn ruim en laten voldoende ruimte voor persoonlijke spullen.
- Wat is de lengte van het (tijdelijk) verblijf? De lengte van uw verblijf is bespreekbaar en is afhankelijk van het doel van uw verblijf. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de zorgbemiddelaar.
Veelgestelde vragen over Behandeldienst
- Zijn er kosten verbonden aan een behandeling? Met vragen over kosten, eigen bijdrage en eigen risico kunt u terecht bij de zorgbemiddelaar of uw ziektekostenverzekering.
- Als ik verpleeghuiszorg heb, zit behandeling daar dan bij inbegrepen? Dat hangt af van uw indicatie (zorgprofiel). Onze zorgbemiddelaar kan het u uitleggen.
- Hebben alle TMZ-locaties een oefenruimte voor behandeling? Onze grootste locaties beschikken over modern uitgeruste oefenruimtes.
Veelgestelde vragen over Revalidatie
- Wanneer kom ik in aanmerking voor geriatrische revalidatie? Er zijn een aantal voorwaarden waar u aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor geriatrische revalidatie. Hierbij is in elk geval altijd een arts betrokken die hierover een oordeel geeft. Onze zorgbemiddelaars kunnen u hier meer over vertellen.
- Waar biedt TMZ geriatrische revalidatie? TMZ biedt geriatrische revalidatie in Het Meulenbelt in Almelo en Het Borsthuis in Hengelo.
- Wanneer kan ik starten? U kunt elke dag starten met uw geriatrische revalidatie. Waar nodig ook in het weekend.
- Wordt geriatrische revalidatie vergoed? Ja, de kosten worden vergoed vanuit de basisverzekering.
Veelgestelde vragen over Invasieve beademing
- Kan iemand ook thuis invasief beademd worden? Alleen als er 24 uur per dag deskundige zorg aanwezig is, kan de verzorging thuis plaatsvinden. Mantelzorgers kunnen onder bepaalde voorwaarden verpleegkundige handelingen uitvoeren.
- Wat is non-invasieve beademing? Bij non-invasieve beademing is geen sprake van een opening in de luchtpijp, maar bijvoorbeeld van een kapje over de mond of neus.
- Kan iemand met invasieve beademing ooit nog zelfstandig ademen? Meestal niet. Invasieve beademing wordt vaak toegepast bij in ernst toenemende spierziekten. Maar is iemand bijvoorbeeld na een operatie invasief beademd, dan kan revalidatie aan de orde zijn.
- Hoe kom ik in aanmerking voor invasieve beademing op Singraven? Neem contact op met onze zorgbemiddeling via het contactformulier of 0900 – 2 453 453. Zij helpen u graag. Samen met u en uw specialist bekijkt de zorgbemiddelaar of opname bij Het Meulenbelt mogelijk is.
Veelgestelde vragen over Verpleeghuiszorg
- Wordt verpleeghuiszorg vergoed? De indicatie die u nodig heeft om op een verpleeghuisafdeling te gaan wonen, is een Wlz-indicatie. Wlz staat voor Wet Langdurige Zorg. Deze wordt afgegeven door het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) en heeft de vorm van een zorgprofiel. Zo’n zorgprofiel varieert al naar gelang de zorgbehoefte. De overheid heeft bepaald dat u voor Wlz-zorg een eigen bijdrage moet betalen. Het Centraal Administratiekantoor (CAK) berekent en incasseert uw eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage is afhankelijk van verschillende factoren. Bezoek de website www.hetcak.nl voor meer informatie. Onze zorgbemiddelaars helpen u graag met uw aanmelding voor de verpleeghuiszorg van TMZ. Zij weten de weg in ‘zorgland’ en kunnen u goed begeleiden. U kunt zorgbemiddeling bereiken via 0900 – 2 453 453.
- Kan ik logeren bij mijn partner/naaste die binnen een woonzorgcomplex van TMZ verblijft? In veel gevallen is het mogelijk om te blijven logeren. De afdeling kan u meer vertellen over de kosten die hieraan zijn verbonden. Onze zorgmedewerkers zetten zich in om het logeren voor u en uw partner zo comfortabel mogelijk te maken.
- Met welke kosten moeten we rekening houden en wie betaalt wat? In het document ‘Wie betaalt wat’ (te vinden op onze download-pagina) vindt u informatie over de kosten voor wonen en zorg. Een groot deel van de kosten wordt vergoed vanuit de overheid (Wet langdurige zorg), maar er zijn ook zaken die u zelf moet betalen of waar u aan mee moet betalen. Wij hebben een overzicht voor u gemaakt.
- Als mijn moeder op een gesloten afdeling woont, mag ik haar dan wel een middag mee naar huis nemen? Ja, in overleg met de verzorging kan dat.
- Zijn er wachtlijsten voor een plek in het verpleeghuis? Indien u geen voorkeur heeft voor een specifieke locatie dan is de kans groot dat er op korte termijn plek is in een van onze verpleeghuizen. Als u voorkeur heeft voor een specifieke locatie dan kan de wachttijd verschillen. Dit kan variëren van enkele dagen/weken tot 6 maanden en langer. Of er snel plek voor iemand is hangt af van verschillende factoren. Bij een langere wachttijd zoeken wij samen met u naar een oplossing en kijken we of u tijdelijk ergens anders kunt wonen. Vragen over het actuele aanbod van verpleeghuisplekken kunt u stellen aan de zorgbemiddelaar van TMZ. U kunt zorgbemiddeling bereiken via het algemene nummer: 0900 – 2 453 453.
- Is het mogelijk om eigen spullen mee te verhuizen naar een verpleeghuis? Ja, persoonlijke spullen kunnen worden meegenomen naar de nieuwe woonomgeving. Op de ene TMZ-locatie is daarvoor meer ruimte dan op de andere. Daarom gaat dit altijd in overleg.
- Ik zou graag eens komen kijken en misschien locaties vergelijken. Kan dat? Ja, u bent altijd welkom. Het best kunt u dit even met de zorgbemiddelaar overleggen, dan zorgen we ervoor dat iemand tijd heeft om u uitleg te geven.
Veelgestelde vragen over Hospice
- Wie komt in aanmerking voor palliatieve zorg binnen de hospices van TMZ? Mensen van 18 jaar en ouder kunnen binnen één van onze hospices terecht als: hun levensverwachting medisch gezien minder dan drie maanden is, genezing door medische behandeling niet meer mogelijk is, het wonen thuis niet langer mogelijk is door gezondheidsproblemen of de persoonlijke situatie, tijdelijke verlichting van mantelzorg nodig is, of wanneer tijdelijke opname nodig is.
- Hoe meld ik mezelf of een naaste aan voor een hospice van TMZ? Uw huisarts of specialist kan u aanmelden bij één van onze hospices door contact op te nemen met onze arts.
- Kunnen gasten blijven slapen? Ja, gasten kunnen op een comfortabele manier blijven overnachten.
Veelgestelde vragen over De Greven (Almelo)
- Kan mijn partner ook meeverhuizen naar De Greven? Ja, uw partner mag ook meeverhuizen naar De Greven. Ook als hij/zij geen zorgindicatie heeft.
- Zijn de appartementen ook geschikt voor mindervalide bewoners? Uiteraard. Het appartementencomplex is rolstoelvriendelijk.
- Kan ik als bewoner van De Greven ook gebruik maken van de faciliteiten van Het Meulenbelt? Ja, zo kunt u bijvoorbeeld gebruikmaken van het restaurant bij Het Meulenbelt.
- Hoe kan ik mijzelf inschrijven voor een appartement? Inschrijven gaat via het Woonbureau Almelo. De zorgbemiddelaars van TMZ beoordelen vervolgens of uw zorgvraag passend is binnen De Greven.
- Kan iedereen bij De Greven naar binnen lopen? Nee, de hoofdingang in De Greven biedt geen vrije toegang. Bezoekers kunnen zich bij u melden via de beeldtelefoon in uw appartement.
Veelgestelde vragen over De Horst (Almelo)
- Biedt TMZ ook op andere locaties herstelzorg? Ja, TMZ biedt ook in Hengelo herstelzorg.
- Wanneer kom ik in aanmerking voor herstelzorg? U komt in aanmerking voor herstelzorg als u na een verblijf in het ziekenhuis nog niet voldoende hersteld bent om naar huis te kunnen of u moet wachten tot er plaats is bij een zorginstelling. U moet hierbij over een indicatie van het CIZ beschikken. Onze zorgbemiddeling helpt u graag!
Veelgestelde vragen over De Theresiahof (Bornerbroek)
- Waar kan ik parkeren bij De Theresiahof? De Theresiahof beschikt over eigen parkeergelegenheid, waar u gratis kunt parkeren. Als de parkeerplaats vol is, kunt u ook gratis parkeren rondom het woonzorgcomplex in Bornerbroek.
- Hoe kom ik in aanmerking voor een woning bij De Theresiahof? Om in aanmerking te komen voor een appartement in De Theresiahof is een Wlz-indicatie ‘beschut wonen met begeleiding en verzorging’ nodig. De zorgbemiddelaar van De Theresiahof bespreekt graag samen met u de mogelijkheden.
Veelgestelde vragen over Het Meulenbelt (Almelo)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij Het Meulenbelt? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 45.
- Hoe kom ik in aanmerking voor revalidatie bij Het Meulenbelt? U kunt bij Het Meulenbelt revalideren als u na een verblijf in het ziekenhuis niet direct terug kunt naar uw eigen woning. Bijvoorbeeld als u te maken heeft gehad met een botbreuk, een heupoperatie, een hartinfarct of een beroerte. U kunt contact opnemen met de zorgbemiddelaars van TMZ om uw wensen en de mogelijkheden te bespreken.
- Hoe kom ik in aanmerking voor opname bij Hospice Het Meulenbelt? Voor opname in een hospice is een indicatie voor palliatieve zorg nodig van het Centrum indicatiestelling Zorg (CIZ). Deze indicatie kunt u samen met uw huisarts of specialist uit het ziekenhuis aanvragen. Ook de zorgbemiddelaars van TMZ kunnen u - samen met de specialist ouderengeneeskunde - helpen bij het indienen van een aanvraag.
- Hoe kan ik me aanmelden voor de dagbehandeling? Onze zorgbemiddelaars helpen u graag met uw aanmelding. Zij weten de weg in ‘zorgland’ en kunnen u goed begeleiden. Uiteraard bent u ook vrij om dit zelf te (laten) regelen.
Veelgestelde vragen over Het Weggeler (Almelo)
- Hoe kom ik in aanmerking voor een appartement bij Het Weggeler? Wij adviseren u om contact op te nemen met onze zorgbemiddelaars om de mogelijkheden te bespreken.
- Kan ik een rondleiding krijgen bij Het Weggeler? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 – 2 453 453.
Veelgestelde vragen over Het Dijkhuis (Borne)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij Het Dijkhuis? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
- Hoe kom ik in aanmerking voor een appartement bij Het Dijkhuis? Wij adviseren u om contact op te nemen met onze zorgbemiddelaars om de mogelijkheden te bespreken.
- Waar kan ik parkeren bij Het Dijkhuis? Het Dijkhuis beschikt over eigen parkeergelegenheid, waar u gebruik moet maken van een parkeerschijf. Mocht de parkeerplaats vol zijn, dan kunt u ook gratis parkeren in de parkeergarage naast Het Dijkhuis (De Bijenkorf).
Veelgestelde vragen over Het Borsthuis (Hengelo)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij Het Borsthuis? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
- Hoe kom ik in aanmerking voor revalidatie bij Het Borsthuis? U kunt bij Het Borsthuis revalideren als u na een verblijf in het ziekenhuis niet direct terug kunt naar uw eigen woning. Bijvoorbeeld als u te maken heeft gehad met een botbreuk, een heupoperatie, een hartinfarct of een beroerte. U kunt contact opnemen met de zorgbemiddelaars van TMZ om uw wensen en de mogelijkheden te bespreken.
- Hoe kan ik me aanmelden voor de dagbehandeling? Onze zorgbemiddelaars helpen u graag met uw aanmelding. Zij weten de weg in ‘zorgland’ en kunnen u goed begeleiden. Uiteraard bent u ook vrij om dit zelf te (laten) regelen.
Veelgestelde vragen over Het Hof (Hengelo)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij Het Hof? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
- Wanneer kom ik in aanmerking voor overbruggingszorg? U komt in aanmerking voor herstelzorg als u na een verblijf in het ziekenhuis nog niet voldoende hersteld bent om naar huis te kunnen of u moet wachten tot er plaats is bij een zorginstelling. U moet hierbij over een indicatie van het CIZ beschikken. Onze zorgbemiddeling helpt u graag!
- Biedt TMZ ook op andere locaties herstelzorg? Ja, TMZ biedt ook in het Almelose ziekenhuis herstelzorg.
- Hoe kom ik in aanmerking voor opname bij het Hospice TMZ Hengelo? Voor opname in een hospice is een indicatie voor palliatieve zorg nodig van het Centrum indicatiestelling Zorg (CIZ). Deze indicatie kunt u samen met uw huisarts of specialist uit het ziekenhuis aanvragen. Ook de zorgbemiddelaars van TMZ kunnen u - samen met de specialist ouderengeneeskunde - helpen bij het indienen van een aanvraag.
Veelgestelde vragen over De Borgstaete (Tubbergen)
- Liggen de kosten voor de huur bij De Borgstaete beneden de huurtoeslaggrens? Dit klopt. Bij De Borgstaete liggen de huurprijzen beneden de huurtoeslaggrens.
- Kan ik een rondleiding krijgen bij De Borgstaete? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
- Kan ik als bewoner van De Borgstaete ook gebruik maken van de faciliteiten van de Meulenhof? Ja, zo kunt u bijvoorbeeld gebruikmaken van het restaurant bij Meulenhof.
- Kan mijn partner ook meeverhuizen naar De Borgstaete? Ja, uw partner mag ook meeverhuizen naar De Borgstaete. Ook als hij/zij geen zorgindicatie heeft.
- Zijn de appartementen ook geschikt voor mindervalide bewoners? Ja, het appartementencomplex is geschikt voor mindervalide bewoners.
- Hoe kan ik mijzelf inschrijven voor een appartement? Bij de zorgbemiddelaars van TMZ kunt u zich inschrijven voor een appartement.
- Kan iedereen bij De Borgstaete naar binnen lopen? Nee, de hoofdingang in De Borgstaete biedt geen vrije toegang. Bezoekers kunnen zich bij u melden via de beeldtelefoon in uw appartement.
Veelgestelde vragen over Erve Mensman (Geesteren)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij Erve Mensman? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
- Hoe kom ik in aanmerking voor een appartement bij Erve Mensman? U kunt hiervoor contact opnemen met de zorgbemiddeling van TMZ. Zij helpen u graag verder.
Veelgestelde vragen over Meulenhof (Tubbergen)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij de Meulenhof? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
Veelgestelde vragen over De Weemelanden (Vriezenveen)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij De Weemelanden? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
Veelgestelde vragen over 't Haarhuis (Westerhaar)
- Kan ik een rondleiding krijgen bij ’t Haarhuus? Uiteraard, u kunt een afspraak maken met onze zorgbemiddelaars of bellen met het telefoonnummer 0900 - 2 453 453.
- Hoe kom ik in aanmerking voor een appartement bij ‘t Haarhuus? Wij adviseren u om contact op te nemen met onze zorgbemiddelaars om de mogelijkheden te bespreken.
Veelgestelde vragen over Algemeen
- Wat doet TMZ op het gebied van duurzaamheid? TMZ streeft ernaar om duurzame keuzes te maken. Meer informatie hierover is te vinden bij 'Duurzaamheid' onder het kopje 'Over ons'.
- Wat kun je als bewoner bij TMZ eten? Lekker eten in een sfeervolle omgeving vinden wij belangrijk. Bij TMZ kunt u iedere dag zelf een maaltijd kiezen van de menukaart. Ook kunnen wij rekening houden met wensen en diëten. De medewerkers van de restaurants vertellen u graag meer.
- Worden er binnen TMZ ook activiteiten georganiseerd? Binnen TMZ worden veel activiteiten georganiseerd. Denk hierbij aan creatieve activiteiten, muziekactiviteiten, gymnastiek, koken of gezelschapsspellen. Wij proberen de activiteiten zoveel mogelijk op uw wensen af te stemmen.
- Waar zijn de verschillende TMZ-locaties gevestigd? TMZ heeft locaties in de gemeenten Almelo, Borne, Enschede, Hengelo, Tubbergen en Twenterand.
- Hoe zien de kamers eruit? Dit verschilt per locatie. Bekijk de sfeerimpressies van de gewenste locatie om een goede indruk te krijgen. Een rondleiding is natuurlijk ook altijd mogelijk.
- Biedt TMZ ook mogelijkheden voor een spoedopname? Informeer bij één van onze zorgbemiddelaars naar de actuele mogelijkheden. Zorgbemiddeling is te bereiken via telefoonnummer 0900 – 2 453 453.
- Kan ik ook bij TMZ terecht voor revalidatie? Ja, TMZ biedt revalidatie in Het Meulenbelt in Almelo en Het Borsthuis in Hengelo.
- Wat is het rook(vrij) beleid bij TMZ? Roken is in de gebouwen en op het terrein van TMZ niet toegestaan voor medewerkers, naasten van bewoners, bezoekers en vrijwilligers. Voor bewoners is er per locatie een plek buiten op het terrein van TMZ toegewezen om te roken. Met roken bedoelen wij alle soorten rookwaar, waaronder ook de e-sigaret.
Veelgestelde vragen over Vrijwilligerswerk
- Is TMZ op zoek naar vrijwilligers? Ja. Wil jij je inzetten als vrijwilliger? Neem dan contact op met een van de coördinatoren vrijwilligerswerk. Je vindt de contactgegevens op de website. Of gebruik het formulier 'Aanmelden voor vrijwilligerswerk' onderaan de pagina.
- Ben ik verzekerd als vrijwilliger? Ja, als vrijwilliger bij TMZ ben je WA-verzekerd.
- Krijg ik begeleiding tijdens het vrijwilligerswerk? Er is altijd een medewerker van TMZ of een andere vrijwilliger aanwezig. Wij vinden het belangrijk dat jij als vrijwilliger goede ondersteuning krijgt.
- Heb ik een VOG nodig om vrijwilligerswerk te kunnen doen? Ja, als vrijwilliger heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig. De coördinator Vrijwilligerswerk vraagt deze voor je aan bij Justis (Ministerie van Justitie en Veiligheid).
Veelgestelde vragen over Nieuwbouw Het Meulenbelt
- Hoe lang duurt de vernieuwing van Het Meulenbelt? Het is de verwachting dat de bouw in 2026 wordt afgerond.
- Hoeveel bewoners wonen er straks in Het Meulenbelt? De locatie biedt straks plek aan 184 bewoners. Het Meulenbelt telt straks namelijk 184 studio's met eigen sanitair.
- Wat wordt de indeling van de locatie? De locatie telt meerdere bouwlagen. Op de begane grond komen de psychogeriatrische afdelingen. Op de eerste verdieping komen somatische afdelingen, een afdeling voor geriatrische revalidatie en een afdeling voor beademing. Op de tweede verdieping komt het hospice en overbruggingszorg.